A magyarországi középiskolák 1990 óta biztosítják a hátteret az AFS programjaihoz. Az iskolák részvétele elengedhetetlen a diákok programjának sikerességéhez, hiszen keretet adva a diák napjainak, a magyar kultúrával, a magyar nyelvvel és a magyar diáktársakkal való ismerkedésre is lehetőséget biztosítanak.
A diákok a napjaik nagy részét az iskolában töltik, az itt látott, tapasztalt dolgok meghatározzák jó vagy rossz közérzetüket, befolyásolják azt a képet, amit magukkal visznek az AFS-ről, az országunkról, amikor visszatérnek hazájukba. Az AFS nemzetközi alapszabályai közé tartozik a kötelező iskolalátogatás.

A fogadócsalád az általa legalkalmasabbnak ítélt iskolába íratja be a diákot, de az AFS Magyarország is segít a cserediák beiskolázásában, hivatalosan is megkeresi az iskola igazgatóját, s kéri a diák felvételét.

Hírlevél iskoláknak

Szeretne Értesülni a különböző iskolai lehetőségeinkről?
Iratkozzon fel Hírlevelünkre.
Feliratkozom
Budapesti-Fazekas Mihaly-Altalanos-Iskola-es-Gimnazium

win-win

Mindenki nyer

Az AFS Magyarország céljai között nem csak az szerepel, hogy a diák beilleszkedjen az iskolába és jól érezze magát az intézményben, hanem az is, hogy az iskola is minél többet profitáljon a külföldi diákok fogadásából. Bátorítjuk az iskolákat, hogy szólaltassák meg a diákokat minél gyakrabban a tanórákon (földrajz, történelem, nyelvórán…), beszéltessék saját országáról, ezzel is színesebbé, érdekesebbé téve a tananyagot a magyar diákok számára.

Az AFS által kínált lehetőségek az iskolák számára

iskolaknak-bg-1

Interaktív idegen nyelvi óra a kultúrák közötti különbségekről

Külföldi, fiatal előadóink idegen nyelven, játékos feladatokon keresztül vezetik be a diákokat a kultúrák közötti együttműködés világába.

Részletek
iskolaknak-bg-2

Tréning az önkéntessé váláshoz

A majd egész napos program keretében a résztvevők megismerkedhetnek az önkéntes munka dimenzióival és fontosságával, valamint saját motivációikkal.
 

Részletek
iskolaknak-bg-3

Iskolai közösségi szolgálat az AFS-nél

Alapítványunknál 16 éves kortól tevékenykednek motivált önkéntesek, akik szabad idejükben, önzetlenül segítenek a hazánkban tanuló külföldi cserediákoknak.

Részletek
iskolaknak-bg-4

Tréning pedagógusoknak interkulturális kompetenciákról

A tréning kulturális elméleteket dolgoz fel interaktív feladatokkal, elősegítve azokat a non-formális oktatás segítségével.

Részletek
iskolaknak-bg-5

Osztálycsere

Az AFS Magyarország közreműködésével lehetőség van arra, hogy 1-1 osztály vagy 10-15 fő tanári kísérettel részt vegyen egy külföldi iskolával való cserekapcsolatban.

Részletek
iskolaknak-bg-6

Iskolai csomag diákoknak és tanároknak

Letölthető iskolai csomag diákoknak és tanároknak.
Cserediák integrálása az iskolába webinar.

Részletek

Miért is hasznosak az interkulturális tanórák? Milyen hozzáadott értékük van a foglalkozásoknak? Erről mesél Wiktoria ebben a videóban.

IMG_76965

Az interkulturális tanulás előnyei

A külföldi diákok iskolai beíratása több, mint egy egyszerű tanuló felvétele az egyik osztályba. Ez a lépés egyértelmű nyitás az iskola vezetősége részéről, hogy a tanulók, a pedagógusok, a szülők valami olyat tapasztaljanak meg a mindennapjaikban, ami interperszonálisan fejleszti, előbbre viszi őket. Egy külföldi diák jelenléte nagyon sok mechanizmust beindít a felszín alatt. A magyar gyerekek toleranciát, elfogadást, alkalmazkodást tanulnak a külföldi társuk segítése, befogadása közben. Testközelből tapasztalhatnak meg olyan kulturális különbségeket, hasonlóságokat, amihez másnak külföldön kell élnie vagy dolgoznia, hogy ilyen szinten megélje ezeket a pillanatokat. A gyerekek és a tanáraik között olyan életre szóló barátságok, kapcsolatok alakulhatnak ki, amiknek eszmei értéke felbecsülhetetlen.

Az AFS nyújtotta interkulturális tanulás előnyei egyértelműek az iskolában, de ugyanilyen hasznos a mindennapi életben. Az ember megtanulja a kulturális különbségeket objektívebben kezelni és értékelni. Az interkulturális tanulás toleranciát, megértést és tiszta kommunikációt közvetít, aminek célja, hogy eljussunk ahhoz a felismeréshez, hogy egy másik kultúra nem jobb vagy rosszabb, csak más.

„Nagy öröm volt számomra, hogy a tavalyi tanévben osztályomhoz csatlakozott egy izlandi diáklány is vendégtanulóként. Elisa Hermundordottir sokat segített a diákok szemléletének alakításában, a közösségi lét erősítésében, az apró mindennapi sikerek megélésében, és természetesen a nagyvilág megismerésében. Érdekes történetei, beszámolói és prezentációi közel hozták a diákok számára a nagyvilág egy másik részét, rávilágítva a közös vonásokra, illetve a helyi sajátosságokra, különlegességekre. Sokat gazdagodtunk jelenlétével, osztályunk szerves részévé vált a sok közös program révén, és várjuk, hogy újra találkozzunk vele, mint régi baráttal.”

—Számadóné Bíró Alice
Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium

Partneriskoláink

Partneriskoláink az alábbi közös tevékenységek közül legalább egyet teljesítettek:

  • az iskolából kiutazott már diák
  • az iskola fogadott AFS-es cserediákot
  • az iskola egyik osztálya részt vett interkulturális tanórán
  • az iskola egyik osztálya részt vett európai osztálycserén
  • az iskola valamelyik pedagógusa részt vett képzésünkön
partneriskola-1

Partneriskoláinak névsora, amelyekkel szerveztünk 2015-2019 között szorosabb kapcsolatot ápolt.

Partneriskoláink
partneriskola-2

A több éven át tartó szoros kapcsolat elismeréseként az alábbi iskolákon emléktáblát helyeztünk el.

Kiemelt partneriskoláink

Az osztályom nemcsak egy új kultúrát ismert meg, hanem egy nyitott, pozitív, kihívásokat kereső életszemléletet is.

„Szaktanárként felbecsülhetetlen előnyt jelentett az, hogy Vitoria a spanyol órákon anyanyelvi szómagyarázatokkal, kiselődásokkal segítette az órák menetét, és egy éven keresztül valódi társalgási lehetőséget biztosított a magyar diákok számára. Osztályfőnökként azt láttam, hogy Vitoria sugárzó, életvidám személyiségén keresztül az osztályom nemcsak egy új kultúrát ismert meg, hanem egy nyitott, pozitív, kihívásokat kereső életszemléletet is. Szoros barátság alakult ki közte és az osztály között, ennek példája, hogy egy évvel később, az osztály szalagavatójára visszautazott Magyarországra, hogy velünk együtt ünnepelhessen.”