Körzetünk idén 2018. október 22-től 25-ig látta vendégül a thai önkéntes csereprogram résztvevőit.

A terényi Fáy család, akiknél már volt indiai rövid, majd 1 éves fogadás, vállalta a vendégek elszállásolását és ellátását a falu panziójában. Fáyné Judit a gyerekei és a körzet 2 thai cserediákja segítségével látta el a vendégeket.

Október 22-én, hétfőn ebéddel várták őket, majd falunézés, egy kis kirándulás és a helyi Csipkemúzeum szerepelt a programon.
Október 23-án, kedden Hollókőre utaztak, ahol csatlakozott hozzájuk a két olasz cserediák, egy önkéntes és a körzetelnök. A fehérfalú kicsi templom, posta- és babamúzeum, majd egy egykori lakóház megtekintése után a borkóstoló nagy tetszésnek örvendett.

A Várétteremben elköltött ebéd után mentünk fel a várba. Sajnos a délutáni nagy szél rontott az élményen, de a vendégek élvezték a vár sok-sok termét, a panoptikumot és a kilátást. A pajtakerti búcsú után vacsorázni mentek vissza Terénybe.

Október 24-én, szerdán Ipolytarnóc volt a cél. Az egykori ősleleteket és ősfenyőt egy völgyön végighaladva tudtuk elérni. Az idegenvezető igen nagy részletezéssel adta elő a tudnivalókat, szerencsére angolul.

A tanösvénytől visszafelé olyan terepen haladtunk – a csodálatos, napos időben -, ahol az egykori állatok szobrai voltak láthatóak. Ezek és az ősz színei elbűvölték a vendégeket. Rengeteg fotót készítettek. Az itteni étteremben ebédeltünk, majd Szécsénybe utaztunk, ahol lehetőségünk nyílt bejutni a Ferences Rend épületébe és a templomba. Innen a kérésnek megfelelően Balassagyarmat felé egy szakaszon átmentünk Szlovákiába is, mert érdekesnek találták, hogy egy másik országban is járhattak.

Október 25-én, csütörtökön a korai reggeli után indultak a vendégek a kecskeméti körzetbe. Láthatóan jól érezték magukat körzetünkben.