A külföldi diákok iskolai beíratása több mint egy egyszerű tanuló felvétele az egyik osztályba. Ez a lépés egyértelmű nyitás az iskola vezetősége részéről, hogy a tanulók, a pedagógusok, a szülők valami olyat tapasztaljanak meg a mindennapjaikban, ami interperszonálisan fejleszti, előbbre viszi őket. A külföldi diák jelenléte nagyon sok mechanizmust beindít a felszín alatt. A magyar gyerekek toleranciát, elfogadást, alkalmazkodást tanulnak a külföldi társuk segítése, befogadása közben. Testközelből tapasztalhatnak meg olyan kulturális különbségeket, hasonlóságokat, amihez másnak külföldön kell élnie vagy dolgoznia, hogy ilyen szinten megélje ezeket a pillanatokat. A gyerekek és a tanáraik között olyan életre szóló barátságok, kapcsolatok alakulhatnak ki, amiknek eszmei értéke felbecsülhetetlen.

Az AFS nyújtotta interkulturális tanulás előnyei egyértelműek az iskolában, de ugyanilyen hasznos a mindennapi életben. Az ember megtanulja a kulturális különbségeket objektívebben kezelni és értékelni. Az interkulturális tanulás toleranciát, megértést és tiszta kommunikációt közvetít, aminek célja, hogy eljussunk ahhoz a felismeréshez, hogy egy másik kultúra nem jobb vagy rosszabb, csak más.